Tuesday 27 September 2011

Lawatan Murid P.Khas ke Beryl's Chocolate









Hari ini Prog.P.Khas Integrasi SK Telok Gadong saya telah mengadakan lawatan sambil belajar ke kilang coklat Beryl's yg terletak d Sri Kembangan, Serdang. Murid seramai lebih kurang 50orang dan diiringi guru seramai 27 orang juga turut serta PPM (pembantu pengurusan murid) mengikuti lawatan sambil belajar ini. 

Kami dibawa ke destinasi pertama iaitu Kilang Coklat Beryl's yg terletak d Seri Kembangan. Kami di bawa menonton wayang mengenai bagaimana koko diproses menjadi coklat. Kami juga melawat disekitar kilang pemprosesan coklat tersebut. Dengan bau koko yang menusuk hidung, saya dan kawan2 seakan2 tidak sbr utk membeli coklat mahupun buah tangan utk dibawa pulang.

Seterusnya, kami dibawa pula ke Putrajaya. Lawatan sambil belajar ini turut mendedahkan murid2 P.Khas ini tentang tempat yang menarik di sekitar Putrajaya. Kami melawat Masjid Putrajaya, kami bersiar2 di sekitar Cruise Putrajaya dan kami juga sempat menjamu selera makan tengah hari di taman berdekatan dengan masjid di Putrajaya. Pada jam 12.30 tengah hari, kami pulang semula ke sekolah.

Pd pendapat saya, lawatan sebegini hendaklah diadakan setahun sekali utk memberi pendedahan dan peluang kepada murid2 P.Khas mengenali pelbagai tempat menarik di sekitar negeri Selangor mahupun di luar negeri Selangor. Walaupun saya dan rakan2 guru yang lain penat menyediakan pelbagai surat menyurat, memohon pelbagai agensi utk 'sponsor' pjlnn kami, dan pelbagai lagi dugaan yg kami guru2 PPKI, SK Telok Gadong hadapi, perjalanan kami sepanjang lawatan ini berjalan lancar tanpa sebarang masalah mahupun halangan.....alhamdulillah........

1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Kami memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

    ReplyDelete